AWESOME!!!!

Helgen som var har klart varit min bästa helg i USA hitills.....JISSES!!!

I fredags jobbade jag till 16.00..slutade tidigt..jiiiihooooo..skjutsade ungarna till kompisar..sen var det bara att åka hem igen och göra sig iordning! Det var meningen att vi skulle åka tåg in till Chicago..men nono, vi tog bilen ist..Lina körde...iaf, såklart var inte alla klara i tid...but hey, who expected that (?) ;) Vart lite stress i bilen....tension....menmen, när vi parkerat och var på väg in till arenan så var alla så otroligt upprymda .....STORT...och så mycket folk!!! CHICAGO WHITE SOX.....jisses!!! Efter mycket om och men (toa besök, mat, dricka...etc), så kom vi till våra platser..ganska bra platser var det iaf (tror jag)..menmen, matchen började och vi kollade på allt annat än den :) lol...iom att baseball kanske inte är vårat favorit intresse, och ingen av oss kunde väl reglerna så bra heller ! Clueless som vi var, så tyckte 4 killar som satt bakom oss att dom borde ingripa och iaf försöka förklara reglerna för oss...Jag vet inte om det hjälpte så mycket..hahaha...men skoj var det iaf...kul att lära känna nya människor...och det var ju bara ett + att dom så relativt bra ut ;) Haha O well....det är iaf något som vi kommer att göra igen, fast nästa ggn blir det nog CHICAGO CUBS...dom är inte lika bra...förlorar typ jämt, men alla säger att det är mycket bättre stämning på dom matcherna! Alltid skoj med sånna här tillställningar!!! Mycket folk å så :)
Iaf, då var det bara att hitta hem igen....Tjetjena vad lätt det inte var....lol!!!
Iaf, Lina, som har träffat lite mer amerikanska 'ungdomar' än oss, fick tag på en fest..jiihoooo! Jaja, då var det bara att leta reda på en alkohol affär...ganska enkelt..jag rusade in och köpte lite smirnoff, sen bar det av...MEN, tro inte att vi visste vart vi skulle..hahaha...och han som hon pratat med (Jimmy), han var kanonfull så han 'glömde' ju svara i telefonen ett par ggr...jaja....till slut kom vi fram till ett MEGASTORT hus, och där var den....min första Amerikanska hemmafest! Och jag kan lova er...det är precis vad man tror det ska vara...jisses vad skoj vi hade...hahaha....Alla var hur trevliga som helst :) Jag och Lina försökte lära 2 grabbar svenska (Phil & Neil), men jag vet inte om vi lyckades så bra..pannkakor has a whole new meaning to me now!!!......hahaha (lr pannKAKHOR som dom uttalar det)..jisses...hur kul som helst! Vi stannad inte så fruktansvärt länge...åkte väl därifrån vid 4!

Lörda'n gjorde vi inte så mkt.....softade vid poolen...kollade på Gilmore Girls.....JESS!!!

På sönda'n däremot var vi ju till Six Flags......need I say more (?)....so much fun!!! Men det var stekhett och asmkt folk, så efter ca 5 timmar gav vi upp och åkte och shoppade ist...! Var inte på humör, så för mig blev det bara en t-shirt...en väldigt fin t-shirt dock :) lol!

Det här vart inte så detaljerat som jag kanske hade velat, men frågor besvaras gärna....och kommentarer gör mig jätteglad ;)

Vet fortfarande inte om det här är rätt för mig....grejjen är ju den att jag tycker att det är superkul att vara i USA...MEN jag vet inte om jag ska vara au-pair..menmen..snart augusti...så det går ju väldigt fort ändå :) + att jag måste ju vara kvar över vintern och se hur Jemma överlever den..haha..stackarn...e ju knappast van m minusgrader...LOL!!!

Kramar

Kommentarer
Postat av: Lillesyster

Vilken kul helg du verkar ha haft,traffat massa pojkar forstar jag ;)....ja jisses va fort det gar, har snart varit har 2 manader ojojoj, typ bara 4-5 manader kvar, var till haag i helgen,men d tror jag kanske jag redan har sagt =)...iaf, home party? do tell!
Miss you!

2006-07-25 @ 14:45:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0