9/11....5 years later!

Det är svårt att förstå att det redan har gått 5 år! 5 år är en lång tid, och ändå så tycker jag inte att så mycket har förändrats...men vad vet jag!
Det är läskigt och konstigt och på samma gång kanske en bra upplevelse att ha varit i USA efter 9/11. Det är svårt att förklara, men man ser på det på ett helt annat sätt efter att ha varit här. När vi var i NY så åkte vi förbi 'Ground Zero', vi såg inte så mycket....men vi såg ju var tornen stått....själva "ytan" där tornen stått...stort! Maffigt men ändå skrämmande! Och så den lilla lilla kyrkan alldeles brevid, helt intakt! Hus kvarter bort som fortfarande var märkta av attacken..!
Det får en att tänka på om det är värt att vara i USA, när kommer det att komma en till attack....för jag tror inte att det handlar om om, utan när! Jag tror inte att det här kommer att avslutas så lätt! Men varför inte stanna....det kommer ju onekligen att hända vare sig jag är i USA eller inte...och det är ju inte säkert att det händer inom dom närmaste 9 månaderna! Och vem säger att man är säkrare i Sverige (?)...(jag:))...nog för att man kanske är det, iom att vi inte är lika involverade som USA....men man ska aldrig säga aldrig! Man kan ju inte sluta leva bara för att det kommer hot stup i kvarten....! Har sett både 'World Trade Center' och 'United 93'....! Båda filmerna reflekterar en annan sida av 11 September, 2001. Hopp, viljan att leva vidare, Kärlek, Osjälviska männsikor....etc..etc..! Det är filmer värda att se! Väldigt känslosamma...! Efter att ha sett båda filmerna och en massa dokumentärer om 9/11, så tycker jag fortfarande att det är helt ofattbart...jag kan fortfarande inte förstå att det verkligen har hänt...och då har det ändå gått 5 år!
Det tåls att tänka på...!!!
Tomorrow might not be the tomorrow you're used to! Don't take life for granted!!!!


Kommentarer
Postat av: Lillesyster

kom hem!

2006-09-11 @ 22:41:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0