Det var inte igar!!!

Det e val nastan pa tiden att jag satter mig ner a diktaterar ihop nagot fran den har sidan Atlanten :D Don'tcha think??

So what's new???
Not much really! Har jobbat en hel del den senaste tiden, men det e val darfor jag e har skulle jag tro...:D Inte mig emot..I love my kids!
Annars da? Har haft lite trubbel i vanskapskretsen....inget allvarligt, iaf inget jag inte klarar av sjalv...sa oroa er inte...What doesn't kill you only makes you stronger!!! Ett motto att leva efter!
Det handlar val om missforstand....Eller egentligen sa tror jag att det handlar om hur bra vi egentligen kanner varandra....hur bra vi e pa att handskas med varandras olika sidor a sa dar! A jag tycker iofs att vi borde lart oss 'by now', det har ju anda gatt snart 8 manader....7 i varandras sallskap! Men skenet kan bedra....always! Det Handlar nog ganska mkt om hur bra vi e pa att lyssna pa varandra a se vad den andre kanske behover. Forsta nar det e tid att ta ett steg tillbaka a lata en fa sitt andrum a bearbeta sina kanslor. Forsoka att inte ta allt for personligt, for oftast sa e det inte personligt, MEN om man inte forstar nar det e dags att ta ett steg tillbaks, sa kan det latt uppkomma missforstand!
Jag kanner iofs att jag forstar mig pa mina vanner ganska bra har...har ett ganska bra grepp om deras forflutna a hur dom kanner sig nu! Men jag vet att dom har bara traffat mig 'har'....det einte mkt dom vet om mitt forflutna egentligen....visst vet dom val lite a sa...det e ju inte sa att jag helt a hallet haller kaften, MEN det finns saker som jag valt att inte prata om! Och det av den enkla anledningen att jag inte tycker att dom varit redo for det....Nu e d ju inte sa att jag har en massa skelett i garderoben (det skulle va natt va?)..Men, det finns en del handelser i mitt liv som jag alltid kommer att bara med mig, no matter what!!!!

Det varsta som nagonsin hant mig hande for nastan exakt 13 ar sen. Min kare bror avled! (R.I.P) Det e inget som jag har svart att prata om, men ibland sa valjer man att inte beratta for vissa manniskor....! Ingen av mina vanner har vet om det...a det e for att jag valt att inte beratta for dom an, har varit pa vag flera ggr MEN har alltid avbrutis av ngt dom sagt eller gjort! Jag vet helt enkelt inte om dom e mogna for det...! Ibland sa kanns dom valdigt unga!!! Jag vet helt enkelt inte hur dom skulle reagera!

Sen sa har vi ju mitt humor....inte sa roligt alla ggr....men kanner man mig sa vet man att det bara e att lata mig vara sa gar det over....inge mer med det lixom! Har a andra sidan sa kan dom ringa stup i kvarten a undra vad som e fel, a nar man sager att dom bara ska lata det vara sa tar dom d antingen personligt eller sa blir det mer fragar. A till slut sa blir jag en aningens forbenad.... a da tar dom det verkligen personligt! Jag kan forsta hur dom kanner det oxa, iom att 2 av dom har haft riktigt daliga forhallanden (innehallande misshandel...slag a verbalt)....! Men ber jag dom att lata mig vara, sa betyder det inget annat an att dom ska lata mig vara! Owell, det e som det e!!!

Har for ovrigt sett en bra dokumentar a en bra film en har helgen : An inconvenient truth och Freedom Writers! WOAW sager jag...se bada!!!

Jag har oxa hunnit med att lasa 3 av bockerna jag fick av lillestoresyster J i julklapp : Mossviken fruarna, En shopaholics bekannelser och Djavulen bar Prada! Riktigt underhallande. Kan inte bestamma mig for om jag ska fortsatta lasa svenska bocker eller om jag ska lasa min Dan Brown bok som jag kopte for evigheter sen.....svart! + att jag bestallt en bok pa biblioteket: A million pieces...! jaja, det loser sig nog, det brukar det alltid gora...!!!!

Igar nar Jim & Jen kom hem sa fragade hon mig om jag sett klart dokumentaren som for ovrigt handlar om Global warming om ni inte visste d. A d hade jag ju gjort. a sa sa hon -sa han inte att Sverige skulle hamna under is??? Well, if that's the case I think you should stay here with us...At least for another year!
GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!! Fuck Me I'm Screwed!!!!! Har lust att krypa ner pa golvet a krama om Murphy a onska att jag inte behover fatta det har beslutet!!! Det rattvisaste mot alla skulle ju vara att stanna i 6 mander....men jag vet inte om JAG orkar det, a det har handlar ju om mig!
Nar Amy skrev ner alla familjemedlemmarna pa ett papper haromdagen sa skrev hon mitt namn oxa.....DET e ett STORT steg i ratt riktning for henne a mej!
I DON'T KNOW WHAT TO DO!!!!! Well, det gor jag val egentligen...jag e ju nastan 100 pa att jag kommer att aka hem i maj!

Om ngn vanlig sjal skulle kunna beratta for storesyster A att jag skulle vilja ha stl:ar pa barnens fotter,aven kusinernas,sa skulle jag bli valdigt glad...jag skulle oxa garna vilja ha skisser pa fotterna...lattare att hitta ratt stl da....Det handlar givetvis om Crocs (Foppa tofflor)...Det finns crocs 'gummistovlar' for barn oxa....hahahhahaha, jag Marielle fick oss ett gott skratt nar vi sag dessa....sa fula attdom var coola!!!

Jaja, Nu sager jag over and out....ska masa mig ner till min underbara sang a sla pa teven...ska inte borja lasa ngn bok idag inte...hahaha...d e helg a det finns inga barn hemma sa jag ska slappa framfor teven!

Regnar a e nollgradigt har....FUCK!!!..Owell, jag sak inte ut kora bil inatt....! Kommer sno snart sager dom, men jag vettefan jag....klarar mig lika bra utan det jag....hahaha, en sann Viking....eller inte...hahahaha!

Puss

Kommentarer
Postat av: Anonym

Finally it took you long enough =)...haha...jadu vad säger man , kan bli lite knepigt med kompisar ibland speciellt om man som du, och jag med för den delen =) , behöver få lite space ibland och bara vara...menmen dom lär sej nog så småningom!...I maj kommer du ju hem till mej igen =) och jag looovar att låta dej vara...ibland...mohahahahahaha nej nevaaaah! =)...Love you!

2007-01-15 @ 11:31:07
Postat av: Paula

Hej gumman! Dig are ju ruggigt svart att fa tag pa via telen!! Jag lamnade ett muppigt meddelande pa din mobil men tankte vla saga nagot liknande har oxa!! :)
Jag Ar pa VAG!
Har bokat min flygbiljett sa den 26 januari klockan 08:15 pm star jag pa flygplatsen i chicago, Vare sig du gillare eller inte! hoppas att det inte blitt andringar i ditt schema for da tor jag att jag dor :S Saknar dig och langtar riktigt mycket nu!
aker aven hem igen pa sondag runt.... 6 tiden tror ja. Men det kanns som att ja vill prata med dig innan jag far! jag har ju aldrig gjort sant har forr! ar ju riktigt nervos! Du har ju flygt och flangt som en annan ja vet inte vad men det har inte ja!
Naja, babbel och skrutt nu blire till att dricka kaffe! Kram pa dig!

2007-01-16 @ 00:46:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0