Årskrönika???

Alla verkar ju skriva om händelser från förra året...ska väl försöka mig på det jag oxå...men minnet sviker mig, så det blir nog inget detaljerat... :)

JANUARI
År 2007 firades in i Chicago på en fest hos en kompis...med en massa människor, båda sånna man kände å en hel del nya ansikten oxå :)

Tror faktiskt att jag ska lägga ihop månaderna lite...

Januari-Maj

Under den här tiden förra året var jag fortfarande 'Over there'. Hela våren vär väldigt händelserik i sig. Var iväg en helg till Albany, NY för att få lite poäng (som jag faktiskt aldrig fick, iom att mina uppsatser kom bort i posten å sen tillbaks till mig å när jag skickade dom en andra ggn så kom dom för sent). Väldigt trevlig helg, lärde känna massa nya männsikor.
Paula kom och hälsade på mig i Chicago :D
Var till Pensacola, FL en vecka med värdfamiljen +John, Betsy, Jeanie, Steve, Margareth å deras barn. Varmt å skönt. En bra vecka helt enkelt.
Var upp till Wisconsin Dells en helg m värdfamiljen. Kyle å Ali hade hockeyturnering...Jag å Amy var inte på en enda match :) Vi höll oss på hotellerummet å vid äventyrsbadet som låg i hotellet :D AWESOME!
Var till Philadephia å hälsade på Paula. Snö, god mat, shopping, bio...framförallt trevligt sällskap!
Gick i skolan..tisdagar å onsdagar :) Jättebra lärare på båda kurserna!
Mamma å pappa kom i början av april å stannade i 3 veckor. Under dom 3 veckorna var i Minnesota 1 vecka. Träffade en massa släkt på farmors sida som jag aldrig träffat förut....var verkligen hur kul som helst! Träffade även 3 av farmors kompisar på hemvägen...övernattade hos Joyce, å genom henne fick vi träffa dom andra 2. Hann oxå med en hell del shopping, sightseeing i Chicago...etcetc.
Efter att mamma å pappa åkt hade jag bara en månad kvar..gaaaaah!
Hann med lite basket, baseball, starbucks, umgås, en helg 'vårat' lake house m alla tjejer. En hel del avsked :(

Mitt år i USA innehöll det mesta. Gick från en ganska dålig start till ett väldigt bra slut!
Sista familjen jag hamnade i vart verkligen en familj. Å deras familjer blev mina familjer. I got a 2nd family over there AND I extended my own family as well! Helt underbart!

Juni-September

Bestod faktiskt mest av jobb!
Familjemedlem + Vänner som började få allt rundare magar :)
Regnig midsommar som inte var allt tokig...allt går.
Lite rödvins drickande.
Födelsedagar.
Jobb.
Dop.
Lite tråkigheter m karlar som inte kan tänka m hjärnan!! Tråkigt bara att det måste gå ut över folk jag bryr mig om.
Flen.
Jemma-besök.
Sandip & Suneel.
Jobb.
Carl Larsson gården.
Kattvakt :)
Jobb.
Utgång.
Onsdagar på Harry's.....mest mat inge party :)
Gruvan
Jobb.
Fika.

Säkert en massa mer som jag inte kommer på just nu!

Oktober-December.

GC!!! Vad ska jag säga...jobb, öl, massa nya männsikor, intriger (vad vore Världen utan all dessa intriger), fika, mat, filmer, shopping, sola, benjy, fotboll. Vet lixom inte vad jag ska skriva om GC, men det här förklarar nog allt, haha.
Kom hem till Sverige 21:a december, efter en natt på hotell i Madrid.
Julen firades hos mamma å pappa med syskon+barn+respektive! + BRUCE!!! Vårat senaste tillskott i familjen, Emma å Marcus kattunge. :) Julen spreds ut på flera dagar..började 24:e å sista sällskapet var hos oss den 27:e. Tyvärr kunde inte all fira tillsammans pga av jobb. Men jag tror att vi var flest den 27:e, då var ALLA hos oss förutom Emma å Marcus. ALLA= Farmor. Mamma å pappa. Anna, Andreas, Gelan, Alex. David, Sofi, Linus, Flisan. Jenny å Niklas. Sofia å Lasse + den växande magen :) Å så jag å Bruce :D Full rulle alltså.
28:e drog Jenny, Niklas, Emma, Marcus å jag upp till mammas kusins stuga. Där var vi kvar tom nyårsdagen.


Det här året har varit omtumlande, mycket som har hänt! På ett sätt önskar jag att jag var klar med mitt resande, å kunde börja fundera på framtiden. Men ikke! Det finns så mkt kvar att se i Världen, så många platser jag inte varit på än, så det kanske dröjer lite....men man vet aldrig!

God fortsättning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0