HELO!

Jahapp, då var helgen slut...igen. Det går så fort ändå, så snart är det ju helg igen :D

Har kommit fram till att jag ska bli optimist på heltid...försöka iaf. ;) Får se hur det går. Men det borde ju på något sätt bli lättare om man ser allt från den ljusa sidan....eller? Rätta mig om jag har fel!

I fredags jobbade jag 7-15.30, sen gick jag hem till lillasyster m. sambo +katt. Lekte med Bruce som vanligt. Ser ut som om jag inte tyckt om livet så värst bra om man kollar på mina händer och armar. Men så går det om man leker med en 3 månaders gammal kattunge...ack så gullig han är <3.
Syster lagade mat....pitabröd, kebabkött å grönsaker...mumma!

Pussade Bruce hejdå, och styrde kosan mot Svärdsjö med lillasyster, för där vankades det bal :D
Massa kort på systersonen i frack....cooooolt! Vart en aningens avis på alla fina klänningar...så otroligt många fina klänningar.

Hem, kollade lite på tv, sen nannade jag kudden....har varit så trött den här veckan efter att ha jobbat morgon. Tänkte att 'nu jäklar blir det sovmorgon'! ELLER HUR! Hahaha. Vaknade 05.30, samma tid jag gått upp hela veckan. Låg å stirrade i taket å försökte fundera ut vad jag skulle göra, för inte kunde jag gå upp 05.30 på min lediga lördag...eller? Måste iaf ha somnat om vid en 7-7.30. Vaknade sen vid 8.30 för att hemtelefonen ringde, men bestämde mig för att ignorera den....Men då var jag ju redan vaken, å tänk om det var gravida storasyster som ringde! Hennes sambo hade ju åkt iväg å åkt skoter tidigt på morgonen....tänk om bebisen bestämt sig för att nu var det dags....! Så jag kilade ner å checkade nummerpejlen, missat samtal från farmor. Okej då, ringer henne senare när jag vaknat till. Jaja, var ju ändå uppe så jag kunde ju lika gärna gå ut och hämta tidningen.....som inte låg i brevlådan, för den hade mamma hämtat och tagit med sig till Mockfjärd. Så det var bara att gör frulle å baänka sig framför teven.....gick bra det oxå!

Efter dusch å påklädning bar det av till Svärdsjö för att hämta syrran. For sen åka in till lillasyster för lite fika, skitsnack å bus med Bruce :D Det värsta var när Bruce la sig på systers mage å bebsien började sparka direkt....HÄR HAR MAN LIRKAT Å PRATAT Å GUD VET ALLT FÖR ATT FÅ KÄNNA EN SPARK....MEN NADA! Å så kommer lille Bruce å då sparkar den direkt...haha!
Lunch på pizzerian in å snacka lite med T.
Efter att vi lämnat av lillasyster +sambo så styrde vi kosan mot Svärdsjö igen. Där blev det mer fika, slapp framför teven, mat, prat å mer teve.
Sen var det bara att åka hem å sussa!Hann iofs med att läsa ett kapitel. Har börjat läsa 'Snabba Cash'. Alla säger att den är jättebra, så jag åtekommer väl med min åsikt när jag läst klart den.

Idag har jag och mamma börjat rensa ur källaren, gick igenom 2 av mina kartonger, fanns 2 skokartonger med brev i den ena. Hur kul som helst att läsa igenom, det handlar om brev som jag fick för en massa år sen :)
Efter kvällsmaten åkte jag en sv'äng till Svärdsjö för att umgås med J & E. E ville absolut inte sova när jag kom dit, men klockan var ju inte så mycket så han fick va uppe å leka...ojoj vad han sprang runt, va mycket han hade för sig :D

Nu börjar jag bli lite sliten igen, så det kanske e dags för sängen....kaaaaaaaaanske!


För varje minut du är arg
förlorar du 60 sekunder glädje....


...Tänk på det..!

Puss å God Natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0