Vad är det för fel på vårat samhälle... Egentligen?!!

Eftersom att jag är liiite efter så har jag inte sett 'Uppdrag granskning' om våldtäkterna i Bjästa..! Har kommit saker imellan...! Började kolla igår... Jag såg inte klart programmet kan jag medela...! Jag vart så förbannad, arg ledsen.... You name it!
Jag blir äcklad!
Nånstans brister det när nästan ett helt samhälle ställer sig bakom en våldtäktsman. Barn/ungdomar kommer alltid att vara just det.. Barn/ungdomar. Men även för dom ska det finnas gränser. Man FÅR INTE behandla folk hur man vill...! Och där ska det finnas VUXNA som hjälper till att sätta gränser, visar vad som är rätt eller fel! Men inte i Bjästa, där försvarar vi en våldtäktsman, även efter att han har ERKÄNT!!! Vad sänder man ut för signaler då??!! Det är okej att våldta, speciellt om man är en populär grabb.... WTF!!!
Förstå vilken ångest när bara ett fåtal människor tror på dig, nästan hela skolan är emot dig (högstadiet är redan tufft nog för många), många vänner vänder dig ryggen... Varför? Grupptryck? Vill inte en av dom utfrysta?.... I don't know!
Iaf, vad jag ville komma till är att det är en väldigt stark tjej. Förstå att stå upp för sig själv på det viset i den åldern! En stor f**king eloge! Även en stor eloge till dom som valde att stå vid hennes sida! Nu hoppas jag att kommunen tar sitt ansvar och låter henne gå kvar på internatskolan där hon har lyckats börja om sitt liv! Känns som deras skyldighet tycker jag!

Och sen gör han det IGEN!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0